2014. január 18., szombat

A régi kerékvágás

      Utólag is boldog új évet Mindenkinek! Amilyen gyakran tudok jönni, már előre kívánok boldog húsvétot is...
      Pedig már rég meggyógyultunk, igaz, elég hosszadalmas volt ez a betegség. Az ünnepekre szerencsére már szinte semmi baja nem volt Beninek, úgyhogy nem volt ami elronthatta volna a hangulatot.
   
      Reménykedtem benne, hogy idén már nagyobb ováció lesz a karácsonyfa meg az ajándékok láttán, mint tavaly, és úgy is lett. Érdekes módon az ajándékok kevésbé kötötték le, de a fa az annál inkább!
   -Kaátony!!! Kaátony! - És ezt úgy ezerszer, akármikor meglátta, még ha csak pár percre is ment ki a nagyszobából. Az ajándékbontogatásra sehogy se tudtam rávenni, rávetette magát a fa alatt lévő mandarinokra, és nem látott ennél tovább. De azért örül azoknak, amiket kapott. Favonat kiegészítők, kisautó, fa képkirakó, állatos nyomda, Boribon és a fő-fő sláger: Bogyó és Babóca könyv és DVD.
Másnap utaztunk Temerinbe, szuper volt ott is, a szokásos fél óra megilletődés után birtokba vette a házat és sorban mindenkit levett a lábáról. Szeret ott lenni nagyon.

    Sajna gyorsan teltek a napok, és ahogy elindult az új év, mi is úgy zökkentünk bele a hétköznapokba, és a régi kerékvágásba. A bölcsibe menetel átmenetileg megint kicsit sírós volt, de nem is csodálom, egy hónap maradt ki. Az első héten ráadásul csak minden másnap mentünk, mert egyszer Peti jött hozzánk amíg Judit vizsgázott, aztán két napra rá meg azért tartottam itthon mert állítólag köhögött a bölcsiben. Mondom jó, akkor maradunk, végül is megtehetem. De aztán láttam hogy az égvilágon semmi baja, úgyhogy másnap már vittem is. Aztán a második héten már semmi gond nem volt, most megint örömmel rohan befelé, hátra se köszön, sőt, BESZÉL!!!!!!! A bölcsin kívül eddig ezzel nem is volt gond, csak ott némult el, alig hitték hogy tényleg tud már beszélni. Na most megkapják... Csak győzzék hallgatni.
Étvágyát folyton dicsérik, aranyos, okos, kezd önállósodni (megdicsérték ezt is, pedig ez igazán nem az én érdemem, én nem tudom elérni hogy egyedül próbálja pl. fel-levenni a cipőjét....) Úgyhogy imádjuk a bölcsit úgy ahogy van.
    Én továbbra is dolgozom, egyre többet, most már körvonalazódtak a konkrét feladataim. Heti egyszer kell kimennem Solymárra az irodába, ahol munkamegbeszélést tartunk, egyébként meg itthon vagyok. Izgalmas évünk lesz, annyi bizonyos...

   Azt nem is írtam, pedig ez se mostanság történt, hogy levettük a kiságy oldalát. Persze van leesésgátló, de az a kimászkálástól nem tartja vissza, úgyhogy hol rosszabb, hol jobb az altatás. Néha idehívnám a Szuperdadát hogy most mi a f...  rák van, mit csináljak??? de azért többé-kevésbé boldogulunk.
De már egyszer csaptam a fenekére is, hogy mostmáraztánbefelééstessékottismaradnimertkülönben... Hát ez van, nem vagyok rá büszke, de már nem tudtam mit kitalálni. Viszont az ágyában maradt és el is aludt pikkpakk...
  Egyébként rettentő sokára alszik el, teljesen értetlenül állok a dolog előtt. Az nyugtat, hogy nem vagyok egyedül a problémámmal. Alsó hangon is másfél óra amíg elalszik, és sokszor ott kell vele legyek, néha sikerül úgy végigvinni az altatást hogy közben intézem a dolgomat, de többnyire nem így van.
Akkor is másfél óra ha 8-kor már ágyban van, és akkor is ha egy órával később mondjuk. Reggel persze nehéz ébreszteni, és a bölcsibe menetel így mindig csúszik, most mondjuk még nem akkora gond hogy 9-re járunk, de tavasszal ezt nem tehetem meg, ha indul a szezon. Ha csak egy órát alszik délután, akkor sem jobb ám a helyzet. Vagy nem fárad el, vagy túlpörög. Még nem jöttem rá.

   Apropó, pörgés. Voltunk tegnap táncházban. Évi szólt hogy talált egy jó kis programot Békáson, a Kolompos együttes tart kicsiknek táncházat. Kicsit vonakodtam, hogy most akkor egy óráig még ott kóvályogjunk a bölcsi után a környéken, meg mi van, ha fáradt, meg mittomén, ezer kifogás eszembe jutott útközben, de végül elmentünk és nem bántam meg, sőt! Beni írtó élvezte, rohangált, ugrált, néha próbálta utánozni amit az oktató mutatott. Fantasztikus volt, máskor is megyünk! A következőre mondjuk nem, mert pont 21-én lesz februárban, én meg aznap utazom a kórussal Bécsbe. De talán majd Apával, ha időben hazaér a munkából...

   Közben még mindig tart a kence-mániám. Kaptam Dodó barátomtól egy remek tippet, egy ismerőse szintén gyárt natúr szappanokat, kencéket. Azóta már ki is próbáltam, tényleg fantasztikusak! Akit esetleg érdekelne, itt nézzen utána: Dóri szappan  http://www.flipsnack.com/78E5BBAD75E/ftpfgm59 
Én az aloe-verás szappant próbáltam, ami fürdés közben tiszta nyálka az aloe-tól, szóval nincs kispórolva belőle a cucc :-), illetve  kétféle krémet, mindegyik szuper, tényleg. A hajmosó szappant még nem, mert az előző még tart. A szappanok ára szerintem jó, a habkrémnél mondjuk van olcsóbb változat is, de gondolom azért is drágább, mert kisebb kiszerelésben kértem.
   Egyébként imádom az abszolút home-made változatokat is. Judittól kaptam karácsonyra arcradírt meg ajakbalzsamot, amiket egyszerűen imááááádok, és nagy kedvet kaptam a kotyvasztáshoz én is. Végtelenül egyszerű receptek vannak fent ezer helyen a neten. A hozzávalókat már beszereztem, vettem mandulaolajat, shea-vajat, körömvirágolajat. Ezekből első körben egy egyszerű körömvirágos krémet kevertem magunknak, mert elszörnyedtem, hogy miket tartalmaz az a készítmény amit eddig használtunk, és ráadásul elég gyakran.
50ml shea, 40ml mandulaolaj, 10ml körömvirág olaj. Ezeket egyszerűen csak az olvadt shea vajjal összekevertem és újra kihűtöttem. Az eredmény egy eszméletlenül bársonyos, könnyen kenhető vaj lett, amin leginkább a shea vajat érezni, mert annak elég intenzív és jellegzetes az illata, én mondjuk szeretem. Hogy ekkora mennyiségben ér-e valamit a körömvirágolaj, azt nem tudom... Most már bánom hogy csak ennyit tettem bele, de az biztos hogy ártani nem árt. Nekem nagyon tetszik, nagyon puha lesz tőle a bőr és nem olyan kemény mint önmagában a shea. Könnyebb vele bánni.
    Legközelebb pedig habkrémet fogok készíteni. Shea vaj+mandulaolaj, habverővel felhabosítva. Tulajdonképpen ennyi, ez is egy jól kenhető ápoló krém lesz, ha sikerül. A Dóri szappan-os krémemben van pici levendula is, mennyei... Nagy levendula fan-ok vagyunk :-)

   Annyit még leírok, aztán megyek, hogy lassan 10 hete csak natúr cuccokat használok, fürdésre és testápolásra, és el kell mondjam hogy óriási a különbség. Úgyhogy mindenkik csak bíztatni tudok hogy vágjon bele, és vágja ki a fürdőszobából a vegyszaros dolgokat...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése